30.12.2008

Captivate 4.0

Już wkrótce pojawi się nowa wersja Adobe Captivate 4.0. Świetnego programu do rapid e-learningu Adobe. Przy jego pomocy możesz stworzyć zarówno proste prezentacje, demo oprogramowania jak również rozgałęziające się złożone kursy e-learningowe.

W nowej wersji, ma pojawić się edycja plików PowerPointa, bezpośrednio z poziomu Adobe Captivate. Dotąd trzeba było stworzyć najpierw prezentację, a potem zassać ją do Captivate. Jeżeli chciałeś dokonać zmiany w pojedyńczym slajdzie, musiałeś tego dokonać w PowerPoincie i zaimportować slajd do Captivate. Pod tym względem lepiej pracuje się w Articulate Prezenterze, który jest zintegrowany z PowerPointem. Nie ukrywam, że choćby z tego względu czekam na nowego Captivate z niecierpliwością.

Poza tym:
  • zapowiadany jest bardziej intuicyjny interfejs do nagrywania,
  • funkcje edycji obrazów - jasność, kontrast, nasycenie itp.,
  • eksport do pliku PDF i AVI,
  • współpraca z Flash z CS3 i CS4, mam nadzieje, że współpraca z Flashem bęzie lepsza niż w poprzednich wesjach,
  • pasek narzędzi Rysowanie, pomagający stworzyć podstawowe kształty bezpośrednio w Captivate,
  • tworzenie własnych rozbudowanych szablonów projektu.
Więcej informacji już wkrótce.

Rapid e-learning - zielone szkoły i oszczędności w budżecie

Dziś ile można zaoszczędzić pieniędzy w budżecie i w jaki sposób e-learning i rapid e-learning jest ekologiczny.

W ELearning! Magazine ukazał się artykuł Slike Fleicher z Adobe na temat tego w jaki sposób można zmniejszyć emisje dwutlenku węgla do atmosfery zamieniając szkolenia stacjonarne na szkolenia e-learningowe i rapid e-learningowe.


Jak się okazuje sama podróż 20 osób na szkolenie stacjonarne = 22 tonom wyemitowanego dwutlenku węgla do atmosfery.

E-learning i rapid e-learning jest nie tylko bardziej e-kologiczny według autora, lecz również pozwala zrobić poważne oszczędności w budżecie firm. Przykładem może być francuski Credit Agricole, ósmy pod względem wielkości bank na świecie, zaoszczędził w 2008 roku 200 000 do 300 000 dolarów na kosztach podróży w samym tylko pilotażowym programie, w którym odbywano sesje szkoleniowe w Second Life.