Kiedy zacząłem kilka lat temu propagować rapid e-learning w Polsce, absolutnie nie spodziewałem się, że będę mógł kiedykolwiek zaprezentować tak zaskakujące dane dotyczące jego zastosowania w szkoleniach, jak wynikające z niżej zaprezentowanych wyników badań.
W 2009 roku firma Forrester na zlecenie Adobe przeprowadziła badania dotyczące zastosowania rapid e-learningu w szkoleniach. Objęte nim zostały przedsiębiorstwa w Ameryce Północnej, duże organizacje stosujące rapid e-learning:
- 14 % biorących udział w badaniu to przedsiębiorstwa zatrudniające 1000 do 4999 pracowników,
- 38% to organizacje zatrudniające 5,000 do 19.999 pracowników,
- 49% zatrudniające 20.000 lub więcej pracowników.
Jakie najważniejsze elementy rapid e-learningu, wyróżniające go, wskazywali badani:
- łatwa do utrzymaniu i aktualizacji zawartość szkolenia,
- funkcja szybkiego projektowania i tworzenia treści szkoleń,
- intuicyjny interfejs, nawigacja i funkcje narzędzi,
- niepotrzebne są umiejętności programowania,
- tworzenie treści szkolenia w oparciu o szablony,
- brak konieczności używania skryptów podczas tworzenia szkoleń.
74% wzrost zastosowania rapid e-learningu w szkoleniach, nastąpił w ostatnich trzech latach.
Najważniejszym czynnikiem jaki zdecydował o zastosowaniu rapid e-learningu w szkoleniach, jak wskazywało ponad 50% badanych, była redukcja kosztów szkoleń oraz potrzeba elastyczności. Pośredni wpływ miał zapewne również kryzys gospodarczy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz