13.12.2012

Przewodnik redakcyjny wspiera tworzenie kursu e-learning


Jeżeli reprezentujesz korporację lub współpracujesz z klientami korporacyjnymi, na pewno wiesz, jak dużą wagę przywiązuje się do zachowania obowiązujących standardów.
Korporacja uwielbiaja standaryzację. Dlaczego w takim razie nie zastosować jej podczas produkcji scenariusza do kursu e-learning?  Dlaczego nie pokazać, że do naszego zarządzania projektem, zaliczamy dbałość o standardy zgodne z oczekiwaniami klienta?
Pracując z nowym klientem, warto zbadać jego potrzeby w zakresie redagowania tekstu, by wiedzieć jaki styl obierać podczas opracowywania scenariusza. Elementem budowania standardu jest "Przewodnik redakcyjny". 


Sprawa wydała mi się ważna po przeczytaniu postu Style Guides for E-Learning Courses na blogu strony Elearning Uncovered.

Co to jest „Przewodnik redakcyjny”? 
Jest to dokument który określa m.in:
- styl formatowania tekstu,
- poprawność gramatyczną,
- jakiej użyć czcionki,
- dopuszczalny wygląd punktowania,
- wymagania graficzne…

Jednym słowem SZABLON, który ma pomóc w określeniu stylu i preferencji klienta, w zakresie redagowania tekstu.

Dlaczego warto go stosować?
Ponieważ oszczędzamy czas!
Chociażby minimalizując uwagi, które przesyła nam klient, przed ostatecznym zaakceptowaniem materiału na kurs. Każda uwaga mniej to punkt dla nas jako wykonawcy, jeśli możemy coś ulepszyć, należy to zastosować.
Przykład:
  • Nagle może okazać się, że użyte przez nas kilkakrotnie w scenariuszu słowo „metodologia” jest niewłaściwie i należałoby zstąpić je słowem „metoda”. 
  • Materiał, który został już przesłany do korekty językowej, może zawierać błędy redakcyjne niedopuszczalne przez naszego klienta, co naraża nas na dodatkowe koszty.
Jeśli firma nie ma „Przewodnika redakcyjnego”?
Pomóż w jego stworzeniu. Nie tylko usprawnisz swoją pracę na kolejnych etapach produkcji ale również zbadasz potrzeby swojego klienta. 
Stwórz przykładową instrukcję, którą można użyć by przygotować Przewodnik. Wskaż kwestie, które wymagałyby rozważenia lub przedyskutowania. Masz świetną okazję do podzielenia się swoimi doświadczeniami.

Podsumowując….
Używanie standardów obowiązujących w firmie naszego klienta, wpływa korzystnie na jednolity wygląd kursów. 
Naszym celem jest zachowanie spójności stylu pisania, z ekranu na ekran i od kursu do kursu.

Brak komentarzy: