Produkowany jest e-learningowy chłam
Większość kursów powstających z wykorzystaniem szybkich technologii przestaje być angażująca i skuteczna. Problem ten dotyczy nie tylko Polski. E-learning manifesto pokazuje, że jest on globalny i nie jest związany z ograniczeniami technologii.W czym tkwi problem?
Współczesne narzędzia autorskie mają wielki potencjał w zakresie tworzenia skutecznych kursów e-learning. Niska skuteczność kursów i to że odstraszają użytkowników od kursów e-learning, zamiast ich przyciągać, związana jest z techniczną prostotą narzędzi autorskich i przeświadczeniem, że kursy e-learningowy może tworzyć każdy kto umie obsłużyć program komputerowy do ich tworzenia.Najważniejsze są umiejętności techniczne?
Powstaje coraz więcej kursów projektowanych przez osoby umiejące technicznie obsługiwać narzędzie, a nie posiadające odpowiednich kompetencji z zakresu instrukcyjnego projektowania, uczenia się dorosłych, zdalnego nauczania, psychologii poznawczej w zakresie uczenia się, pamięci itd.Tymczasem podczas projektowania kursów najważniejsze są umiejętności metodyczne, następnie dopiero techniczne. Pomału zapomina się również, że aby tworzyć skuteczne kursy e-learning potrzeba długiej praktyki i doświadczenia.
2 komentarze:
Super! Gratuluję powrotu w wielkim stylu.
Dzięki Piotr :)
Prześlij komentarz