30.04.2008

Informacja zwrotna w kursie rapid elearning

W tym poście będę kontynuował temat sprzed tygodnia. Stwierdziłem, że jednym z najlepszych sposobów na zainteresowanie uczestnika kursem jest historia, którą opowiesz, zakończona pytaniem skierowanym do uczestnika kursu. Historia powinna być związana z tym co uczestnika interesuje, na przykład, z jakim jego problemem w pracy zawodowej. Opowiedziałem historię Marka i zakończyłem opowieść zadając pytanie:

Nie chodzi o to by uczestnik kursu klikał bezmyślnie przycisk „Dalej”, stąd w odpowiedzi na pytanie nie daję na kolejnym ekranie szkoleniowym kompletnej odpowiedzi, jedynie propozycję i dlatego
krok 4 to - zaproponuj odpowiedź i spytaj uczestnika kursu o zdanie:

Krok 5 - daj informację zwrotną.
Nie wystarczy, że napiszesz tylko "Bardzo dobrze! Prawidłowa odpowiedź". Napisz, dlaczego odpowiedź jest bardzo dobra, zła lub warto poszukać lepszych rozwiązań.
Jak można zastosować omówiony sposób rozpoczęcia w kursie rapid e-learning zobacz na przykładzie kursu „60 Minute Masters” . Autorem jest Clive Shepherd z Kineo. Wymagana jest jedynie szybka rejestracja. Zapoznaj się na początek z pierwszą częścią kursu: „60 Minute Masters Introduction”.

Brak komentarzy: