Blog o tym jak skutecznie przekazywać informacje i wiedzę przy pomocy szybkich technologii
21.12.2009
Konkurs Edublog 2009 rozstrzygnięty
Warto zajrzeć na stronę internetową konkursu. Jeśli chodzi o blogi e-learningowe znalazłem parę nowości i liczę, że ich lektura okaże się interesująca. Oczywiście nie omieszkam o tym napisać.
17.12.2009
Pomoc dla rodziców – kurs na iPhona z Oregon Center
Naprawdę się zdziwiłem i byłem przyjemnie zaskoczony podczas wczorajszego DemoFest 2009 Highlights Webinar i to już podczas pierwszej prezentacji Teri Gutierrez, Dave Merwin, Rob Hudson and Diana Robson "iPhone App – Helping Parents: Grades K-5" z Oregon Center for Applied Science, Inc.
Miałem okazję oglądać kurs e-learningowy rozwijający kompetencje wychowawcze rodziców w 2 wariantach na stronę internetową i iPhona, muszę powiedzieć, że jestem pod wrażeniem - jakość kursu i sposób organizacji materiału pokazuje, że z kursu równie efektywnie można korzystać zarówno w wersji na stronie internetowej:
jak również z wersji na iPhona. Na iPhona można utworzyć, proste rzeczy, jak spis treści kursu i bardziej interesujące np. rozgałęziającą się nawigację w kursie:
i jeszcze bardziej interesujące np. kurs oparty o scenariusz. Można zaprezentować sytuację:
następnie dać możliwość wyboru różnych zachowań:
oraz przedstawić informację zwrotną w postaci nagrań video na których oglądamy konsekwencje wybranych zachowań.
Następnie dodać można szersze wyjaśnienie w postaci tekstu i/lub komentarza zwrotnego eksperta w postaci nagrania video. Wszystko w urządzeniu mobilnym - czytelność jak widzisz na zrzutach - b.dobra.
Kurs utworzony z wykorzystaniem Apple iPhone SDK, X Code.
Nagranie z wczorajszego internetowego seminarium znajdziesz tutaj.
Miałem okazję oglądać kurs e-learningowy rozwijający kompetencje wychowawcze rodziców w 2 wariantach na stronę internetową i iPhona, muszę powiedzieć, że jestem pod wrażeniem - jakość kursu i sposób organizacji materiału pokazuje, że z kursu równie efektywnie można korzystać zarówno w wersji na stronie internetowej:
jak również z wersji na iPhona. Na iPhona można utworzyć, proste rzeczy, jak spis treści kursu i bardziej interesujące np. rozgałęziającą się nawigację w kursie:
i jeszcze bardziej interesujące np. kurs oparty o scenariusz. Można zaprezentować sytuację:
następnie dać możliwość wyboru różnych zachowań:
oraz przedstawić informację zwrotną w postaci nagrań video na których oglądamy konsekwencje wybranych zachowań.
Następnie dodać można szersze wyjaśnienie w postaci tekstu i/lub komentarza zwrotnego eksperta w postaci nagrania video. Wszystko w urządzeniu mobilnym - czytelność jak widzisz na zrzutach - b.dobra.
Kurs utworzony z wykorzystaniem Apple iPhone SDK, X Code.
Nagranie z wczorajszego internetowego seminarium znajdziesz tutaj.
16.12.2009
Dziś DemoFest 2009 Highlights Webinar z DevLearn09
Dziś o godzinie 19.00 czasu warszawskiego odbędzie się seminarium internetowe DemoFest 2009 - z niedawnej konferencji DevLearn09. JeĹĽeli nie uczestniczyłeś w DevLearn w roku Tym, z DevLearn fragmentem możesz zapoznać sie dziś, nie lecąc do Stanów Zjednaczonych, nawet WYCHODZĄC nie z domu;).
Program seminarium internetowego:
Seminarium odbędzie się na platformie Adobe Connect Pro - Więc jest do Również okazja do zobaczenia platformy do organizowania seminariów internetowych on-line firmy Adobe w działaniu, dla Tych Którzy nie mieli okazji się zetknąć z platforma.
Program seminarium internetowego:
- iPhone App – Helping Parents: GradesK-5 Teri Gutierrez, Dave Merwin, Rob Hudson and Diana Robson
- Advancing the Common Good and LIVE UNITED: An Overview Patrick Galle
- Journey’s New Hire Training Scott Colehour
- Using Green Screen Video to Add Personality to Online Courses John Gillmore, Andrea Stone and Bucky Dodd
- Connect Writing Nick Floro
Seminarium odbędzie się na platformie Adobe Connect Pro - Więc jest do Również okazja do zobaczenia platformy do organizowania seminariów internetowych on-line firmy Adobe w działaniu, dla Tych Którzy nie mieli okazji się zetknąć z platforma.
8.12.2009
Porady, triki i techniki rapid e-learningu
W dniach 10-11. 12 br. eLearning Guild organizuje seminarium internetowe "Tips, Tricks, and Techniques for Rapid e-Learning Development" omawiające teorię i procesy oraz narzędzia i techniki rapid e-learningu. Sesje szkoleniowe zaplanowane są tak, że zarówno początkujący jaki i zaawansowani projektanci szkoleń rapid e-learningowych i osoby zarządzające projektami e-learningowymi znajdą na pewno coś dla siebie. Zapowiada się ciekawie. Koszt 495 $.
Na seminarium możesz zarejestrować się na stronie eLearning Guild.
Na seminarium możesz zarejestrować się na stronie eLearning Guild.
6.12.2009
Trendy w szkoleniach korporacyjnych
Ostatnio ilość obowiązków służbowych spowodowała pewne zaległości w moich pozazawodowych sprawach, w tym zaległości do nadrobienia również na blogu. Zacznę od konferencji jaka odbyła się w ubiegłym miesiącu - LearnTrends 2009 - The Corporate Learning Trends and Innovations Conference. Oto pierwsza porcja moich notatek z konferencji:
Jay Cross
1) praca i szkolenia pracowników będą stopniowo coraz bardziej się pokrywały, dzięki szybkiemu dostarczaniu wiedzy będzie ona dostępna w coraz większym stopniu na stanowisku pracy, szkolenia staną się częścią środowiska pracy,
2) centralną postacią w nauczaniu był nauczyciel, w coraz większym stopniu stawał się nią pracownik, rodzącym się obecnie jest kolejny etap jakim jest praca grupowa, następować będzie koncentracja na pracy grupowej – czekające nas zmiany:
- eksperci przedmiotowi (dziś) vs sieci eksperckie (przyszłość),
- potrzeba wiedzy (dziś) vs potrzeba dzielenia się wiedzą (przyszłość).
Strategię szkoleniową w firmie warto oprzeć, oprócz nauczania formalnego, także o nauczanie nieformalne.
Nauczanie formalne:
- wirtualne klasy,
- CD-ROM-y,
- strukturalizowane, zaplanowane szkolenia e-learningowe,
- podręczniki,
- internetowe konferencje.
- kluczowym elementem jest zarządzanie wiedzą w organizacji – najlepsze praktyki, dostęp do wewnętrznych ekspertów,
- dostęp do zewnętrznych ekspertów, budowanie relacji z zewnętrznymi ekspertami,
- nieformalne sieci profesjonalistów
George Siemens
- rapid learning – zmiany będą podążały w kierunku dostarczania wiedzy i umiejętności szybko, w krótkim czasie,
- wyzwaniem staje się pogodzenie niedopasowania pomiedzy nauczaniem i wzrastajacym tempem rozwoju.
Model 70:20:10
70 % to wiedza i rozwój poprzez doświadczenia (tzw.praktyka): 20 % wiedza i rozwój dzięki pomocy innych : 10% zdobywanie wiedzy i rozwój w trakcie zaplanowanych, strukturalizowanych szkoleń w organizacji, czy ogólniej zajęciom klasowo-lekcyjnym. Tak więc wpływ na rozwój pracowników planowanych, ustrukturalizowanych szkoleń to tylko 10%, pozostale 90% czynników wpływających na rozwój to praktyka i wsparcie innych.
Przyczyną tego stanu rzeczy jest miedzy innymi szybkie tempo zmian. Skoro to środowisko pracy w przeważającym stopniu decyduje o rozwoju i wiedzy pracowników, a transfer wiedzy i umiejętności w trakcie tradycyjnych szkoleń i nauki w systemie klasowo- lekcyjnym stanowi to tylko 10%, to jak wspierać owe "70" + "20" w organizacji:
- Rozwijać social learning, który ułatwi wymianę doświadczeń.
- Wspierać naukę w miejscu pracy, nauka na żądanie "just in time learning", metaforą może być nawigacja GPS, która wspiera nas w drodze do celu, w trakcie jazdy.
- Poprzez symulacje, scenariusze, środowiska wspierające wirtualną współpracę typu Second Life, czyli wirtualne światy.
Jeśli nie miałeś okazji uczestniczyć w konferencji, nagrania video z konferencji znajdziesz tutaj. Zachęcam do obejrzenia
Subskrybuj:
Posty (Atom)