20.05.2007

Rapid e-learning w BRE Banku

Powodem zastosowania rapid e-learningu w BRE Banku było wyzwanie, aby szkolenia:
- docierały do pracowników w jednakowym czasie,
- wiedza i informacje przekazane były natychmiast, na przykład od razu po zmianie procedur lub produktów,
- zdobytą wiedzę i informacje można było by zastosować od razu oraz w miejscu pracy.
O swoich doświadczeniach w zastosowaniu rapid e-learningu w Pionie Bankowości Detalicznej BRE Banku (MultiBank, mBank) pisze w artykule „ Kiedy w grę wchodzą godziny – e-learning „szyty” na potrzeby bankowości” Agnieszka Sitarska-Piwko.
Artykuł zamieszczony został w wydanej właśnie publikacji pokonferencyjnej „E-edukacja.net” pod redakcją M.Dąbrowskiego i M. Zając.
Rapid e-learning w BRE Banku stosowany jest głównie do zaspokojenia potrzeb szkoleniowych w zakresie wiedzy produktowej. Interesujące są opisywane przez autorkę artykułu stosowane w na etapie tworzenia kursu rapid e-learningowego modele współpracy pomiędzy ekspertem merytorycznym, metodykiem i technikiem. Mają one kluczowe znaczenie w zakresie skrócenia czasu przygotowania szkolenia. Model pierwszy zakłada na etapie przygotowania kursu wyłącznie współpracę pomiędzy ekspertem merytorycznym i metodykiem, gotowy scenariusz oraz materiały przekazywane są technikowi. Model ten może być stosowany tam gdzie tworzone jest standardowe szkolenie, w którym nie stosuje się symulacji i elementów synchronicznych. Kolejny, drugi modek zakłada współpracę w trójkącie: ekspert merytoryczny + metodyk + technik. Stosowany jest tam gdzie na etapie przygotowania kursu przez eksperta merytorycznego wymagane jest zastosowanie symulacji i wprowadzone są elementy synchroniczne. Model trzeci zakłada wyłącznie współpracę pomiędzy ekspertem merytorycznym i technikiem bez udziału metodyka. Model ten stosowany jest tam gdzie wymagane jest maksymalne skrócenie czasu przygotowania szkolenia, ekspert merytoryczny ma doświadczenie w tworzeniu kursów e-learningowych. Polecany artykuł możesz znaleźć tutaj.

Brak komentarzy: