29.04.2010

Rapid eLearning w przedsiębiorstwach - badanie na zlecenie Adobe


Kiedy zacząłem kilka lat temu propagować rapid e-learning w Polsce, absolutnie nie spodziewałem się, że będę mógł kiedykolwiek zaprezentować tak zaskakujące dane dotyczące jego zastosowania w szkoleniach, jak wynikające z niżej zaprezentowanych wyników badań.

W 2009 roku firma Forrester na zlecenie Adobe przeprowadziła badania dotyczące zastosowania rapid e-learningu w szkoleniach. Objęte nim zostały przedsiębiorstwa w Ameryce Północnej, duże organizacje stosujące rapid e-learning:

  • 14 % biorących udział w badaniu to przedsiębiorstwa zatrudniające 1000 do 4999 pracowników,
  • 38% to organizacje zatrudniające 5,000 do 19.999 pracowników,
  • 49% zatrudniające 20.000 lub więcej pracowników.
Jak widać na poniższym wykresie, w organizacjach tych 24% treści szkoleniowych tworzonych było za pomocą rapid e-learnigu, co pozycjonuje tę formę szkoleń zaraz po tradycyjnych szkoleniach stacjonarnych i przed szkoleniami tworzonymi w formule e-learningu tradycyjnego.




Jakie najważniejsze elementy rapid e-learningu, wyróżniające go, wskazywali badani:
  • łatwa do utrzymaniu i aktualizacji zawartość szkolenia,
  • funkcja szybkiego projektowania i tworzenia treści szkoleń,
  • intuicyjny interfejs, nawigacja i funkcje narzędzi,
  • niepotrzebne są umiejętności programowania,
  • tworzenie treści szkolenia w oparciu o szablony,
  • brak konieczności używania skryptów podczas tworzenia szkoleń.

74% wzrost zastosowania rapid e-learningu w szkoleniach, nastąpił w ostatnich trzech latach.
Najważniejszym czynnikiem jaki zdecydował o zastosowaniu rapid e-learningu w szkoleniach, jak wskazywało ponad 50% badanych, była redukcja kosztów szkoleń oraz potrzeba elastyczności. Pośredni wpływ miał zapewne również kryzys gospodarczy.

 

Brak komentarzy: