30.06.2012

65 porad dotyczących zarządzania projektami e-learningowymi...

Pracując nad kursem e-learningowym możesz tak się zaangażować, że stracisz z oczu realne cele kursu, dlatego, na początku, namaluj w swoim umyśle ogólny obraz kursu  i opracuj szczegóły dotyczące rezultatów jakie chcesz osiągnąć. Unikaj, określając cele i rezultaty słów "zrozumieć" i "nuczą się", skoncentruj się na umiejętnościach jakie uczestnicy kursu mają zdobyć.

Tę i inne jeszcze porady znaleźć możemy w publikacji The E-learning Guild pod tytułem "65 Tips on Managing Projects and SMEs for eLearning".




W publikacji znaleźć można sporo rzeczy oczywistych i dobrze znanych jak to, aby określać cele, czy rozwijać umiejętności zamiast podawać wyłącznie wiedzę. Niemniej jest trochę porad naprawdę przydatnych, czy przypominających o tym o czym zapominać nie powinniśmy.

Dla mnie interesująca była porada Allana Harrisa: "Podczas rozmowy z zainteresowanymi stronami na temat projektu, uważaj na wyrażenia takie jak "projekt musi zrobić X" lub "projekt nie może zrobić Y." (...) są to wymagania i ograniczenia. (...) oznaczają one granice określające gdzie i jak daleko możesz pójść i co możesz zrobić. (...) Warto wziąć pod uwagę owe wymagania i ograniczenia podczas budowania harmonogramu i budżetu projektu. Upewnij się, że stworzysz realny projekt, który może osiągnąć sukces. Jeśli nie można spełnić wymagań lub trzeba liczyć się z ograniczeniami, przedyskutuj to natychmiast. Nie zgadzaj się na coś, czego nie możesz zrobić!"

Brak komentarzy: