25.06.2012

Adobe Captivate 6

Od kilku dni dostępny jest najpopularniejszy program autorski do tworzenia kursów e-learningowych Adobe Captivate 6.


Nowa wersja oprogramowania przynosi wiele nowości w tym:
  • możliwość eksportu kursu do formatu HTML 5, co oznacza możliwość uruchamiania kursów na urządzeniach mobilnych z iPad-em włącznie

  • stosowanie tematów - możliwość użycia w lekcji kursu e-learning predefiniowanych tematów (motywów), jak również tworzenie i zapisywanie własnych tematów przyspieszających tworzenie kursu

  • inteligentne kształty, w tym dymki dialogów

  • dodawanie w prosty sposób postaci jak na przykład przewodnik w kursie, dostępne są różne pozycje, mimika postaci itd.

  • możliwość dodawania predefiniowanych, gotowych interacji jak etykiety, przyciski, piramida 

  • przechwytywanie ekranu w jakości HD i odtwarzanie zarówno w technologii flash i HTML5
  • zapis video w formacie mp4
  • lepsza integracja z platformami LMS pracującymi w standardzie SCORM i AICC
  • zmieniony interfejs programu
  • możliwość przygotowania pretestu
  • poprawiona konwersja z PowerPoint.

2 komentarze:

Bartłomiej Polakowski pisze...

Janusz, nie masz wrażenia, że Panowie z Adobe trochę osiedli na laurach? Brakuje mi tutaj tej swobody, parametryzacji, którą zaczyna oferować konkurencja.

Janusz Lenkiewicz pisze...

Przychylam się do tego co mówisz, wydaje się nawet, że Captivate w stosunku do rewolucyjnych czasami wręcz zmian w innych programach Adobiego np. rogramach pakietu Adobe Creative Suite to trochę na dziś zaniedbane dziecko. Atutem Captivate nadal pozostaje współpraca z Photoshopem i Flashem, ale zaczyna być tego trochę za mało...
Szczególnie widać o w zakresie:
- quizów, trudno dodać dodatkowe elementy jak przyciski, spersonalizować nawigację w quizach,
- kopiowania akcji, akcje nie kopiują się wraz z ekranami, trudno się pracuje,
- gotowe interakcje są OK, trudno je jednak dostosować, lepszym rozwiązaniem byłyby wzorce do samodzielnej modyfikacji, jednak trudno to osiągnąć jeżeli akcje nie kopiują się wraz z ekranami i konieczne są widgety.
Problematyczna jest również trudność korzystania z zewnętrznych narzędzi do HTML 5.
Marzyłoby się o większej łatwości tworzenia interakcji, czy w ogóle pracy.
To na pierwszy rzut oka... Pewnie wkrótce, kiedy popracuję w programie będę mógł powiedzieć więcej.